Lithiová baterie.
Tato novinka znamená momentálně revoluci v oblasti motobaterií.
Tyto baterie se vyznačují zejména těmito vlastnostmi:
" velmi nízká hmotnost - zhruba třetinová oproti olověným akumulátorům
" až 4x vyšší startovací proud ve srovnání s olověnými bateriemi
" neuvěřitelně rychlé nabíjení - nabití na 90% během pouhých 6 minut
" mimořádně dlouhá životnost - více než 2000 nabíjecích cyklů (olověný akumulátor cca 300 cyklů)
" extrémně nízké samovybíjení
" nevadí jí krátké jízdy ani enduro výlety s mnohonásobným startováním
" vysoká konstrukční odolnost proti vibracím
" možnost uložení v libovolné poloze
" nevyžadují prakticky žádnou údržbu
" stejné nebo menší rozměry než dosavadní motocyklové baterie
" lze dobíjet jakoukoliv moderní nabíječkou
" vysoká bezpečnost - baterie jsou nevýbušné a nehořlavé
" mimořádně šetrné k životnímu prostředí, protože neobsahují žádné těžké kovy ani žádnou kyselinu.
U těchto baterií bychom měli dodržovat několik zásad pro udržení maximální životnosti, která při správném zacházení může dosahovat až několikanásobku běžných doposud používaných baterií.
" nesmějí se nechat vybít pod určitou mez. Za nulu je u nich považováno 10V (vybití pod tuto mez má nevratný následek na kapacitu i životnost)
" přirozeně postupně stárnou a tím klesá jejich účinnost. Li-Ionové baterie stárnou nejpomaleji, když jsou nabité mezi 70 a 80 procenty. Ovšem toto nabití je přesně ten režim, ve kterém se většina motorkářů pohybuje nejčastěji.
" při velmi nízkých teplotách klesá účinnost
" při skladování vadí mráz (pod nulou).
" Nabíjet se smějí pouze šetrnými nabíječkami pro gelové nebo lithiové baterie.
Kapacita Ah/10HR : 3
Startovací proud (A) : 180
Délka baterie (mm) : 150
Šířka baterie (mm) : 87
Výška baterie (mm) : 105
Váha plné baterie (Kg) : 0,7 (úspora váhy 2,3kg)